#1 2012-02-17 17:45:16

DeDeKR

Administrator

Zarejestrowany: 2012-02-17
Posty: 49
Punktów :   

Taktyka - Kopalnia

Unreal89 napisał:

Uwagi ogólne (dla wszystkich)

- jeśli czołgi w mieście wykryją nadjeżdżające mediumy (co najprawdopodobniej oznacza, że przeciwnicy odpuścili górkę), natychmiast o tym informuje, wtedy wszystkie czołgi ustawione przy budynkach do ostrzeliwania górki, oraz te które stoją przy górce (i ewentualnie medy też, o ile nie zdobyliśmy w tym momencie górki) - mają za zadanie jak najszybciej zniszczyć i unieruchomić medy, aby nie odkryły i nie zniszczyły arty / lub podświetlały nas zbyt długo;

- jeśli medy przeciwnika wjeżdżają na górkę i uda im się to, czołgi stojące przy budynkach mają za zadanie strzelanie do wychylających się medów;

- jeśli przeciwnik rushuje jedną stroną to:

a) jeśli jest to miasto, mausy starają się nie zasłaniać linni strzału dla naszej arty, czołgi z miasta pomagają ostrzeliwać rush - przeciwnik nie jest w stanie się ustawić tak, by ktoś nie mógł im strzelić w bok/ tył... dodatkowo czołgi spod górki pomagają w ostrzale czy to z zza budynku, czy będąc blisko górki;

b) jeśli jest to woda,  czołgi tam broniące powinny w miarę możliwości podświetlać i nie wychylać się , by nie dostać od arty. Nasza arta powinna w tym czasie strzelać w cele póki to możliwe. Można też wycofać się pod pozycję nr 1, tam arta przeciwnika nie jest w stanie trafić, chyba , że stoi w lewym rogu mapy. Czołgi ostrzeliwujące górkę mogą podjechać pod pozycję 1, by pomóc w powstrzymaniu rusha. Jeśli przeciwnicy jadą jeden za drugim, to lepiej dla nas, my możemy strzelać w jednego wszyscy... a jeśli obok siebie, to nasza arty może sobie wybierać cele ;

- jeśli którykolwiek z obrońców przy budynkach, dostanie bezpośredniego strzała od arty, powinien to natychmiast powiedzieć, będziemy wtedy wiedzieć, że każdy z obrońców musi uważać... i będziemy już wiedzieć że jakaś arty jest w sektorach K1, lub K4 / K5.

PS. Przy powstrzymywaniu rusha (ale nie tylko, jak jedzie kilka czołgów razem, to tak samo) bardzo ważne jest skoncentrowanie ognia na jednym celu, by jak najszybciej niszczyć przeciwników !!!


Grupa wsparcia, baza nr II:

Zadaniem czołgów zwanych 'grupą wsparcia' (czołgi przy budynkach, na środku, oraz w mieście) jest:
a) ostrzeliwanie mediumów wychylających się i podświetlających z górki,
b) zatrzymanie za wszelką cenę natarcia mediumów z prawej strony mapy (nawet poprzez taranowanie),
c) w razie potrzeby wsparcie odpowiedniej strony: miasta / wyspy itp.

Przykład dla bazy nr II (na górze).
Na screenie elipsami zaznaczone są przykładowe pozycje z których można ostrzeliwać górkę. Jasne linie wskazują w przybliżeniu miejsce, które jest bezpieczne od ostrzału artylerii. Jedynie splash może tam sięgnąć, na pewno nie bezpośredni strzał z prawego dolnego rogu. Bezpośrednio może tam trafić tylko arta z lewego dolnego rogu, ewentualnie z lewej strony dolnej bazy. (co jest mało prawdopodobne)

http://img585.imageshack.us/img585/1113 … hot097.jpg

To tylko przykład. Będę to jeszcze dokładniej poprawiać

A teraz rozmieszczenie czołgów i numery miejsc.


Baza nr II (na górze):


http://img692.imageshack.us/img692/6308/kopiamapmines1small.jpg



Numer 1:

Testowano na ISU-152 z siatką kamuflażową i E-100 oraz T34-85.

Miejsce tuż obok startu w bazie II. Kierując się w stronę górki, są krzaki zza których można ostrzeliwać górkę. Dobrze ustawione ISU z siatką jest niewykrywalne, zarówno stojąc w miejscu jak i obracając się. Przy wystrzale może jednak zostać wykryty. Dlatego najlepiej gdy czołg ustawiony tutaj stoi w miejscu i jest gotowy do wystrzału. Zwróć też uwagę, czy nie jesteś za bardzo cofnięty do tyłu, bo może być tak, że nie będziesz mógł obniżyć lufy i co za tym idzie - trafić... (fail). Ewentualnie ma już nacelowane w trybie snajperskim i czeka na podświetlenie meda. Gdy tylko odda strzał, musi wycofać się na bezpieczną pozycję. Dobra artyleria, gdy Cię wykryją, przyceluje i trafi dokładnie w Twój krzak... więc po schowaniu się bezpiecznie jest odczekać 30 - 60 sekund i ustawić się ponownie na miejsce. A teraz przykłady na screenach:

ZŁE ustawienie czołgu, może zostać wykryty zaraz gdy med podjedzie do krawędzi:
http://img820.imageshack.us/img820/4913/shot156l.jpg

DOBRE ustawienie:
http://img842.imageshack.us/img842/6313/shot157.jpg

A tak sobie możesz potrafiać... Z PRAWEJ strony kamienia:
http://img855.imageshack.us/img855/3060/shot158.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/9082/shot159u.jpg

Z LEWEJ także...
http://img716.imageshack.us/img716/4673/shot160.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/1887/shot161.jpg

A tutaj wycofaj się PO WYSTRZALE: (na czerwono przybliżone bezpieczne miejsce, kolejne screeny to potwierdzają. na jasno niebiesko skąd możesz dostać jeśli za bardzo się wycofasz + zaznaczone na minimapie)
http://img23.imageshack.us/img23/9319/kopiashot162.jpg
http://img851.imageshack.us/img851/705/shot162t.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/8379/shot163r.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/905/shot164.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/5633/shot165.jpg

A tutaj pokazane, że jeśli się nie wycofasz, masz szansę zgarnąć bezpośredni strzał...
http://img545.imageshack.us/img545/5842/shot166.jpg

Ale ostrzeliwanie górki to nie wszystko, czasami może być tak, że przeciwnicy przełamią obronę na wyspie. W takim przypadku czas na obrót o 180 stopni i wsparcie wyspy. Niezależnie czy przyjadą przez wodę:

http://img705.imageshack.us/img705/8428/shot245.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2976/shot246t.jpg

Czy od strony wyspy:

http://img189.imageshack.us/img189/9763/shot247.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/258/shot248v.jpg

Dodatkowo ustawiając się na pochyłym w dół terenie, można przeciwnikowi znacznie utrudnić trafienie w dolny przedni pancerz (dla niektórych czołgów to może być istotne, np. taki E-100):

http://img16.imageshack.us/img16/1614/shot249r.jpg

W miejscu nr 1, może równie dobrze ustawić się kilka czołgów obok siebie, gdyż arta nie może im zagrozić... no prawie, jeśli arta zdąży się przestawić w lewy dolny róg, może tu trafiać bezpośrednio, tak więc należy być czujnym.. i w zależności od sytuacji, starać się strącić meda jeśli to możliwe, a jeśli atak idzie od strony wyspy, obrócić się i pomóc z tej strony.



Numer 2:

Testowano na ISU-152 z siatką kamuflażową i E-100 oraz T34-85.

Po lewej stronie od startu w bazie II, pierwszy budynek. Co ciekawe, zarówno gdy stałem z lewej strony jak i prawej strony budynku i nie poruszałem się / nie obracałem - pozostawałem niewykryty, pomimo, że nie krył mnie żaden krzak... dopiero po wystrzale med z góry mnie podświetlał. Aczkolwiek czołgi które nie mają takiej zdolności kamuflażu, mogą zostać wykryte od razu gdy med się zbliży do krawędzi. Tak więc podobnie jak w Miejscu nr 1, należy być gotowym na strzał, a po oddaniu strzału, natychmiast wycofać się za budynek. Artyleria może Cię sięgnąć splashem, trafiając blisko budynku lub w jego dach, ale nie będą to duże obrażenia. Żeby zniszczyć, musiałaby zmarnować ok. 5 - 7 pocisków. Jeśli nawet arta będzie próbować, a med z górki już zginął lub odjechał do zjazdu z górki (nie podświetli Cię) - możesz wycofać się dalej za budynek, a niech strzelają sobie na darmo... Polecam stanąć po prawej stronie budynku, żeby nie dostać strzału bezpośredniego z arty. A wycofać się za budynek, proponowane miejsce zaznaczone na screenie. Jeśli uda Ci się zniszczyć meda, alternatywnie można szybko przemieścić się pod bardziej bezpieczny budynek, ale jeśli arta już nas tu widziała i celuje, to lepiej zaczekać przy budynku zanim znikniesz z pola widzenia. Screeny:

Z LEWEJ:
http://img21.imageshack.us/img21/2219/shot152.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/2214/shot153t.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/5056/shot154x.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/5011/shot155g.jpg

Z PRAWEJ:
http://img6.imageshack.us/img6/1246/shot150.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/5448/shot151.jpg

Jak trafia arta i jak się schować PO WYSTRZALE (na czerwono zaznaczone proponowane miejsce):
http://img545.imageshack.us/img545/5461 … hot168.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/6167/shot167r.jpg

A tak arta może trafić w dach budynku i zadać obrażenia splashem (zobacz gdzie jest czerwona kropka...). Ale równie dobrze może trafić w ścianę budynku i raczej nie zada obrażeń...
http://img692.imageshack.us/img692/7228/shot169l.jpg

Gdyby przeciwnik przedarł się przez obronę od strony wyspy, można stąd nieźle snajpić (zagrożeniem może być tylko arta w lewym dolnym rogu):

http://img16.imageshack.us/img16/6883/shot249c.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5491/shot250j.jpg


Numer 3:

Testowano na ISU-152 z siatką kamuflażową oraz T34-85.

Mniej więcej po środku obrony, blisko skrzyżowania ścieżek, stoją 3 budynki. 2 z przodu i jeden z tyłu, solidniejszy, daje lepszą ochronę przed arty. Bardzo dobre miejsce do ostrzału górki (lepszy widok byłby ze wzgórza blisko bazy, ale jak Cię wykryją, to arta bez problemu Cię skasuje...), można strzelać w każdą krawędź z której może wychylić się med. Przykłady ustawienia i celowania:

PRAWA strona:
http://img33.imageshack.us/img33/8939/shot158x.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/8748/shot157f.jpg

ŚRODEK:
http://img825.imageshack.us/img825/5397/shot160k.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/7466/shot159m.jpg

LEWA strona:
http://img855.imageshack.us/img855/8744/shot162n.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/3364/shot161f.jpg

PO WYSTRZALE najlepiej stanąć za budynkiem w bezpiecznym obszarze (na czerwono):
http://img838.imageshack.us/img838/6711 … hot165.jpg

A tak arta może próbować sięgać Cię splashem:
http://img143.imageshack.us/img143/9241/shot163.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/905/shot164.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/6708/shot165j.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/5842/shot166.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/4162/shot167.jpg



Numer 4:

Testowano na ISU-152 z siatką kamuflażową oraz T34-85.

Po prawej stronie obrony, mniej więcej nad miejscem gdzie stoją Mausy. Można stąd ostrzelić głównie lewą stronę górki. Jeśli zaś jadą mediumy od miasta, to albo będą jechać tędy, prosto na tą pozycję (strzał w czoło lub w track meda wskazany), albo między naszymi obrońcami miasta (chyba gorzej dla nich...). Miejsce dość ryzykowne, arta z K4/ K5 lub lewego dolnego rogu jest w stanie trafić bezpośrednio. Ale jest jedna ciekawostka, stojąc za krzakiem (pierwszy screen), ISU 152 pozostało niewykryte dla meda - nawet po wystrzale... Dlatego wskazane by stał tutaj TD typu ISU lub Object 704 , T95 (jeśli zdąży dojechać...), albo nawet medium (nawet lepiej, bo po wystrzale szybko będzie mógł uciec z tego niepewnego miejsca).

Poprawne ustawienie TD:
http://img813.imageshack.us/img813/3260/shot169.jpg

Przykład celowania:
http://img718.imageshack.us/img718/8463/shot171h.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/2609/shot170p.jpg

PO WYSTRZALE, powinieneś schować się w bezpieczne miejsce (na czerwono) oraz jak może trafiać arta z prawego rogu:
http://img691.imageshack.us/img691/2707 … hot172.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/8378/shot172.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/9422/shot173.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/983/shot174.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/1160/shot175.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/7794/shot176.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/4186/shot177.jpg


Numer 5:

Testowano na ISU-152 z siatką kamuflażową oraz T34-85.

Także po prawej stronie obrony, nad miejscem gdzie stoją mausy. Można ostrzelić lewą stronę górki. Jeśli z miasta wyjadą medy, także można je ustrzelić. Jeśli przeciwnicy wyjadą na nasze mausy, także można im pomóc. Miejsce to jest dużo bezpieczniejsze niż nr 4. Aczkolwiek nadal arta z K4 / K5 (splash), albo K1 - jest w stanie trafić.

Przykład celowania:
http://img5.imageshack.us/img5/1360/shot172y.jpg
http://img508.imageshack.us/img508/839/shot171n.jpg

PO WYSTRZALE, schowaj się w bezpieczne miejsce (na czerwono):
http://img840.imageshack.us/img840/2097 … hot182.jpg

A tak może trafić arta z prawego rogu:
http://img846.imageshack.us/img846/1586/shot177z.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/1497/shot178.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/9110/shot179w.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/2789/shot180b.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/6516/shot181l.jpg
http://img607.imageshack.us/img607/4738/shot182y.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/3039/shot183.jpg



Numer 6 [size]

Testowano na E-75 i T34-85.

Charakterystyczne i kluczowe miejsce, po prawej stronie obrony - przy kościele. Jest to jedno z bezpieczniejszych miejsc na mapie. Arta z prawego rogu nie jest w stanie tutaj trafić, jeśli staniesz "przyklejony" do kościoła, mniej więcej po środku ściany. Z lewego rogu może być łatwiej trafić splashem, ale to raczej nieczęsty przypadek (K1 / K4 / K5). Zaraz obok mausów broniących miasta, to najważniejsze miejsce obrony. Można stąd wykryć medy próbujące zaskoczyć nas z prawej strony mapy. A szybko wykryty med = martwy med. Nr 6 powinien natychmiast poinformować o nadjeżdżających medach, by obrona była przygotowana na ich odstrzelenie.
Poza tym, jeśli przeciwnik zdecyduje się wyjechać na mausy i zaatakować, stąd można strzelać do niego w bok / w tył... i wtedy przeciwnik nie jest w stanie się dobrze ustawić, bo jest ostrzeliwany z dwóch stron. Jeśli dodatkowo nasza arta pomoże tutaj... Nie będą w stanie przełamać obrony. Chyba, że przyrushują całą drużyną, ale arta lubi takie free kille... Warto postawić tutaj więcej niż 1 czołg.
Jeśli przeciwnik wyjedzie bliżej, by "postraszyć" nasze mausy, lub zmusić je do błędu, a działo ma zwrócone w ich kierunku, czołgi spod kościoła powinny wyjechać, trafić i cofnąć się za budynek. Najlepiej gdy będą w kontakcie z mausami, gdy pojawi się taka sytuacja.


Celowanie po rozpoczęciu mapy, gdy mogą nadjechać medy:
http://img192.imageshack.us/img192/8549/shot195.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/9126/shot196.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/3527/shot197c.jpg

Przykład celowania w późniejszej fazie:
http://img217.imageshack.us/img217/4040/shot189t.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/949/shot190.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/5607/shot191.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/9127/shot192t.jpg
http://img840.imageshack.us/img840/9896/shot193i.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/8576/shot194u.jpg

Bezpieczne miejsce przed arty z prawego rogu:
http://img851.imageshack.us/img851/5533 … hot153.jpg

A tak arta z prawego rogu może "próbować". Powodzenia...
http://img84.imageshack.us/img84/3111/shot153.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/9317/shot154j.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/2022/shot155t.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/671/shot156.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/6313/shot157.jpg



[size=18]Numer 7 i 8:

Standardowe miejsce dla mausów. Ich celem jest przytrzymanie przeciwników po tej stronie, w razie ataku. Jeśli oni również będą bronić tej strony, będziemy już o tym wiedzieć. Mausy powinny być w stałym kontakcie z czołgami z miejsc 6 (a w razie rusha, także 3, 4 i 5). Jeśli przeciwnik podjedzie wystarczająco by go trafić, a działem będzie zwrócony ku mausom, czołg z miejsca nr 6 musi dostać taką informację, by spróbować zadać obrażenia zaskoczonemu przeciwnikowi.
Ważne - jeśli przeciwnik zdecyduje się atakować, nasza arta oczywiście będzie mogła tutaj pomóc, więc NIE ZASŁANIAJ LINII STRZAŁU (jest na screenach).

Reszta screenów wkrótce.

Standardowe ustawienie/ celowanie + bezpieczne miejsce od arty. Powyżej i w pobliżu czerwonej kreski, arta może sięgać splashem. Wewnątrz figury arta nie jest w stanie trafić:
http://img3.imageshack.us/img3/5533/kopiashot153.jpg

W takiej sytuacji, maus musi informować czołg z miejsca nr 6:

Tak może sięgnąć nasza arta, jeśli przeciwnik tutaj podjedzie. Wtedy należy informować naszą artylerię. NIE ZASŁANIAJ NIGDY LINII STRZAŁU, jeśli liczysz na pomoc naszej arty:

A tak może sięgnąć arta przeciwnika z prawego rogu:
http://img225.imageshack.us/img225/1167/shot153q.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/4094/shot154z.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/6044/shot155.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/5221/shot156s.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/6313/shot157.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/3060/shot158.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/5742/shot159l.jpg



Numer 9 i 10:

Testowano w E-75 i IS.

Miejsca dla czołgów pod górką. Jeden czołg (czołg nr 1 pod górką) powinien szybko reagować i znajdować się w zależności od sytuacji:

a) jeśli medy przeciwnika są przy wjeździe na górkę, to czołg nr 1 powinien też być ustawiony blisko wjazdu, patrz screen 1 i 2; w ten sposób będzie bezpieczny od arty i będzie podświetlać jeśli medy będą chciały zjechać, wtedy powinna się już nimi zająć defensywa; w takim przypadku drugi czołg musi także pomóc w obronie;

b) jeśli medów raczej nie ma przy zjeździe, czołg nr 1 może się cofnąć, w ten sposób będzie lepiej podświetlać meda, jeśli ten podjedzie do krawędzi, patrz screeny 4 i 5;

Co do zadań czołgu nr 2, zajmuje miejsce jak na screenach 6 i 7. W ten sposób, oba nasze czołgi pod górką są w stanie podświetlić każdego meda zbliżającego się do krawędzi. A gdy podjadą zbyt blisko, obrońcy wiedzą co z nimi zrobić...

Jeśli medy rushują przez miasto, czołgi spod górki powinny przygotować się do ostrzału i włączyć się do obrony, gdy medy przyjadą bliżej.

Przykładowe ustawienie, przy zjeździe, 3 screeny. Kolejno - bezpiecznie przed arty z prawego rogu, ze środka i w skrajnych przypadkach z lewego rogu (w screenach dodatkowych widok z góry):
http://img853.imageshack.us/img853/8751/shot203.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/1491/shot204g.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/1851/shot205o.jpg

Ustawienie do podświetlania górki dla czołgu nr 1:
http://img7.imageshack.us/img7/470/shot209h.jpg
http://img847.imageshack.us/img847/7595/shot210m.jpg

Ustawienie do podświetlania górki dla czołgu nr 2:
http://img191.imageshack.us/img191/6303/shot211.jpg
http://img191.imageshack.us/img191/4800/shot212.jpg

Jeśli med wychyli się tak bardzo, to i trafić go można (czołg nr 2):
http://img842.imageshack.us/img842/4188/shot213.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/2026/shot214.jpg

Dodatkowe (dla czołgu nr 1):
Jak sięgnie arty przy wjeździe na górkę (na czerwono bezpieczny obszar gdy arta jest w prawym rogu / na środku / w lewym rogu):

http://img821.imageshack.us/img821/5793 … hot208.jpg
http://img851.imageshack.us/img851/8050 … hot224.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/3295 … hot227.jpg



Numer 11 (ryzykowne miejsce):

Miejsce przy skale, w bazie. Jest to miejsce bardzo ryzykowne, często trafia tutaj artyleria. Jeśli nie bezpośrednio, to splashem bardzo często sięgnie, chyba, że będzie mieć pecha i trafi w skałę. Jednak jeśli jakaś arty stoi w sektorze K1 i/lub K4/ K5, to schować się już praktycznie nie da. Nawet jeśli podjedziesz blisko skały, splash będzie mógł Cię sięgnąć. W optymistycznym przypadku, gdy arta jest tylko w prawym dolnym rogu (mimo wszystko tam jest najczęściej), niewielki bezpieczny obszar istnieje (na screenie). Można stąd ostrzeliwać wyspę i wodę. Jednak gdy zostaniesz już wykryty, najlepiej przestawić się w któreś z bezpieczniejszych miejsc na wyspie (o ile wróg już tam nie jest...), albo najlepiej na miejsce nr 1. Tak więc najlepiej oddać
strzał, i zmienić pozycję.

Teoretycznie jest szansa, że jeśli arta przeciwnika wystrzeli tutaj (a próbować może, splashem choćby), to czołgi spod górki mogą spróbować zdobyć górkę. Najlepiej gdyby czołg z tej pozycji od razu o tym informował, jeśli wystrzeli 1 (gdy przeciwnik ma 2 arty łącznie) lub wystrzeli 2 albo więcej arty w krótkim odstępie czasu.

Reszta screenów wkrótce.

Przykład celowania:

A tutaj jak trafia arty i teoretycznie (ale nie zawsze) bezpieczne miejsce (na czerwono):
http://img268.imageshack.us/img268/9639 … hot164.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/4639/shot159f.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/4376/shot160d.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/1887/shot161.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/7701/shot162.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/9241/shot163.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/905/shot164.jpg
http://img33.imageshack.us/img33/4033/shot165n.jpg
http://img37.imageshack.us/img37/5842/shot166.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/7910/shot167t.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/7228/shot169l.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/1831/shot170.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/1160/shot171.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/8378/shot172.jpg



Numer 12. a):

Miejsce prawie na środku wyspy, przy skale. Można stąd sprytnie trafić czołgi wychylające się ze środka np. w sektorze F3, oraz pomóc bronić od strony wody. Krzaki które są przy tej skale, to też dobre miejsce dla naszego spottera. Można tutaj postawić meda, będzie on wykrywał wszelkie ruchy czołgów na wodzie, podczas gdy oni nie będą wiedzieć nawet, że są cały czas widoczni... Oczywiście ważne jest dobre ustawienie, tj. ZA krzakiem (przykład na screenie z... E-100. No skoro dobrze ustawione E-100 praktycznie nie było widoczne, to co dopiero jakikolwiek medium...).

Przykład ostrzeliwania, z lewej:

http://img11.imageshack.us/img11/9558/shot228.jpg
http://img838.imageshack.us/img838/5544/shot229.jpg

Z prawej:

http://img199.imageshack.us/img199/6495/shot230.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/618/shot231.jpg

I inaczej, zza kamienia, także z prawej:

http://img651.imageshack.us/img651/5615/shot232.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/7459/shot233.jpg

Przykład ostrzeliwania atakujących czołgów:

http://img577.imageshack.us/img577/8201/shot237.jpg

I ustawienie do takiego strzelania:

http://img822.imageshack.us/img822/9884/shot238.jpg

Ostrzeliwanie także, gdy podjadą bliżej:

http://img856.imageshack.us/img856/568/shot239u.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/7416/shot240.jpg

Polecam ostrzeliwanie w ten sposób, z lewej strony kamienia. Arta ma problem by tutaj trafić:

http://img713.imageshack.us/img713/7044/shot241.jpg

http://img32.imageshack.us/img32/251/shot242.jpg
http://img600.imageshack.us/img600/7130/shot243.jpg

http://img823.imageshack.us/img823/9651/shot244.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/1019/shot245a.jpg

Tak strzela arta (w miarę bezpieczne miejsce na czerwono):

http://img832.imageshack.us/img832/2707 … hot172.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/8180/shot172t.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/4539/shot173n.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/305/shot174f.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/7835/shot175g.jpg
http://img692.imageshack.us/img692/2236/shot176h.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/5534/shot177c.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1992/shot178g.jpg

Dodatkowe - wykrywanie zza krzaka (dobre ustawienie):

http://img846.imageshack.us/img846/9049/shot235.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/7816/shot236.jpg


Jeśli arty przeciwnika jest ustawiona w lewym dolnym rogu, a nasz czołg na tej pozycji był wykryty, to najlepiej żeby zmienił on swoje ustawienie, np. na pozycję nr 14 lub 15.


b)

Miejsce w górnej części wyspy przy skale. Jeśli przeciwnicy zdecydują się atakować od strony wody, już stąd można w nich trafić z dystansu. Z tego miejsca jesteś w stanie trafić mediumy, które znajdują się w górnej części podjazdu na górkę. Jeśli będą się tam wychylać, można próbować zadać im obrażenia. Miejsce do ukrycia się przed artylerią nie jest zbyt duże, więc najlepiej gdy ustawi się tutaj średni czołg.

Tak możesz trafić przeciwników z dystansu:

http://img195.imageshack.us/img195/8889/shot263.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/6780/shot264f.jpg

Widok na średnie czołgi na podjeździe górki:

http://img62.imageshack.us/img62/4927/shot208n.jpg
http://img38.imageshack.us/img38/6515/shot209.jpg

A tak trafia artyleria (najbezpieczniejsze miejsce na czerwono):

http://img717.imageshack.us/img717/7194 … hot220.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/2026/shot214.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/152/shot215y.jpg
http://img202.imageshack.us/img202/9383/shot216.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/5605/shot217h.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/5933/shot218.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/7820/shot219l.jpg
http://img820.imageshack.us/img820/1251/shot220i.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/7919/shot221.jpg
http://img220.imageshack.us/img220/3482/shot222.jpg


Numer 13:

Testowano w E-75 i T34-85.

Miejsce w dolnej części wyspy, przy skale, skutecznie broniącym przed artylerią. Zadaniem czołgu zajmującego to miejsce jest:
- wykryć czołgi przemieszczające się w okolicach dolnej małej wyspy; jest najczęściej pierwszym czołgiem, który wykrywa jak wiele czołgów mamy po tej stronie;
- w miarę możliwości zadać im obrażenia;
- jeśli przeciwnik rushuje od strony wody, blisko skał, to w miarę możliwości powinien zadać obrażenia i schować się swoją skałę;
- nieczęsto, ale zdarza się, że jakiś czołg wychyla się ze środka, by wykryć czołgi w tej części; w miarę możliwości czołg powinien zadać obrażenia i schować się za skałę.

A teraz na screenach.

Aby wystarczająco wcześnie wykryć czołgi w okolicach dolnej małej wyspy, lub zbliżających się do wyspy z latarnią, czołg powinien lekko przylegać do znajdującego się tam krzaku. W owy krzak może bezpośrednio trafić artyleria, więc odradzam w nim stać jeśli natomiast ustawisz się choć trochę bardziej z tyłu, nie przylegając do krzaku, Twoja szansa na wykrycie czołgów będzie znacznie mniejsza. Dobre ustawienie:

http://img16.imageshack.us/img16/8896/shot207.jpg

A teraz pokazane, że wykryć faktycznie można. Z LEWEJ:

http://img41.imageshack.us/img41/7742/shot205.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/9992/shot206f.jpg

Z PRAWEJ:

http://img225.imageshack.us/img225/6515/shot209.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/8135/shot210.jpg


Niestety problematyczne jest wykrycie czołgów znajdujących się na dolnej wyspie za krzakami. Jeśli przeciwnik umiejętnie się wychyli, jest w stanie Cię wykryć, przymierzyć, oddać strzał i szybko się schować. Czasu na reakcję możesz niestety nie mieć, a on już będzie bezpiecznie ukryty. Przykład takiej sytuacji:

http://img685.imageshack.us/img685/6880/shot211q.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/4800/shot212.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/7530/shot213i.jpg

Jeśli takie coś się zdarzy, można ustawić się tak:

http://img231.imageshack.us/img231/7816/shot236.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/9049/shot235.jpg

Zauważ pod jakim kątem jest ustawiony czołg. Dzięki temu w praktycznie uniemożliwiasz mu trafienie w dolny przedni pancerz (jeśli jesteś T30, to nie ma to akurat znaczenia...). A Twój pancerz boczny jest pod takim kątem, że przeciwnik najprawdopodobniej na nim zrykoszetuje. Niestety jak wspomniałem wcześniej, ustawienie się zbyt z tyłu za krzakiem, może spowodować że nie zauważysz przemieszczających się czołgów w wodzie. W najgorszym przypadku może być tak, że zauważysz przeciwnika po Twojej prawej stronie, dopiero gdy już podjeżdża na wyspę. Może wychylić się tak, że będziesz mógł go trafić tylko w wieżyczkę.


Jeśli kilka tierów 10 rushuje blisko skał przy wodzie, można je także trafić. Po strzale należy się spowrotem "przykleić" do "swojej" skały. Jednak trzeba uważać, im mocniej oddalisz się od skały, tym większa szansa, że dostaniesz od arty. W screenach dodatkowych możesz to zauważyć. Jeśli chodzi o to gdzie  możesz trafić przeciwnika, przy skałach znajdują się 2 charakterystyczne "zagłębienia" gdzie przeciwnicy mogą wjechać, aby nie dać się trafić naszej artylerii. A oto screeny:

http://img824.imageshack.us/img824/10/shot220y.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/3608/shot221y.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/3482/shot222.jpg

Jak widać, należy nieco oddalić się od skały, by móc trafić w pierwsze zagłębienie. Przy kolejnym zagłębieniu trzeba oddalić się jeszcze kawałek dalej.

http://img163.imageshack.us/img163/3742/shot217.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/5933/shot218.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/1815/shot219d.jpg

Czasem zdarza się, że jakiś czołg wychyli się ze środka, aby wykryć ile czołgów znajduje się po tej stronie i ewentualnie w poszukiwaniu naszej arty. Można go wtedy także trafić. Screeny. Z PRAWEJ:

http://img21.imageshack.us/img21/8227/shot213a.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/9193/shot214m.jpg

Z LEWEJ:

http://img828.imageshack.us/img828/4144/shot215.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/9383/shot216.jpg

Dodatkowe, tak może trafiać arty (na czerwono bezpieczne miejsce):
http://img62.imageshack.us/img62/264/kopiashot179.jpg

http://img836.imageshack.us/img836/762/shot184.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/3039/shot183.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/5153/shot181.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/998/shot180u.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/3177/shot179s.jpg
http://img88.imageshack.us/img88/1497/shot178.jpg
http://img51.imageshack.us/img51/4186/shot177.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/183/shot176x.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/1160/shot175.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/983/shot174.jpg


Numer 14:

Miejsce na samym środku wyspy, przy dużym kamieniu. Zadaniem czołgu w tymi miejscu jest wsparcie, jeśli atak idzie wodą, oraz wykrywanie czołgów zbliżających się wyspą.  Arta może wtedy starać się ściągnąć te czołgi, póki są widoczne. Jeśli ze środka wychyli się jakikolwiek czołg, jest tutaj idealne miejsce do trafienia go, będąc nadal blisko skały, można więc szybko uciec od artylerii.

Ostrzeliwania tego miejsca nie polecam, za bardzo oddalasz się wtedy od skały. Jeśli przeciwnicy tylko się wychylają co jakiś czas, można spróbować szybkiego strzału z zaskoczenia, po czym schować się za skałę:

http://img197.imageshack.us/img197/3482/shot222.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/594/shot223f.jpg

Jeśli przeciwnicy podjadą bliżej, nadal można ich trafić. Tutaj także należy uważać, zaraz po strzale należy schować się przed arty:

http://img90.imageshack.us/img90/1253/shot224.jpg
http://img580.imageshack.us/img580/2845/shot225k.jpg

Widok na wychylający się czołg ze środka:

http://img840.imageshack.us/img840/5086/shot227k.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/9558/shot228.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/5544/shot229.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/8530/shot230m.jpg

Wykrywanie nadjeżdżających czołgów:

http://img5.imageshack.us/img5/9884/shot238.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/8201/shot237.jpg

A tak trafia arta (bezpieczne miejsce na czerwono):

http://img842.imageshack.us/img842/7040 … hot185.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/762/shot184.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/7771/shot185b.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/849/shot186.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/3226/shot187.jpg
http://img713.imageshack.us/img713/8315/shot188v.jpg
http://img707.imageshack.us/img707/6241/shot189.jpg



Numer 15:

Miejsce w rogu, na wodzie, przy skałach. Zadaniem tego czołgu jest wykrywanie czołgów na wodzie, lub tych które próbują wjechać na wyspę (w miarę możliwości), oraz przetrzymanie ataku jak najdłużej, by nasza arta mogła potrafiać przeciwników, lub by przyjechało wsparcie jeśli będzie to potrzebne. Czołg schowany w rogu, "przyklejony" do kamienia na wodzie, jest prawie nie do trafienia, nawet dla artylerii z lewego dolnego rogu mapy.

Od czasu do czasu (jeśli jest niebezpiecznie), lub jeśli nic się nie dzieje w tym miejscu, można się lekko wychylić. Wtedy będziesz w stanie albo wykryć czołgi na wodzie, lub wykrywać czołgi podjeżdżające na wyspę (jednak trafić raczej nie da rady, ale nawet takie wczesne ostrzeżenie, że coś nadjeżdża, może być przydatne). Czołg lekko wychylony do wykrywania:

http://img69.imageshack.us/img69/1636/shot250.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/434/shot251y.jpg

Najbezpieczniejsze ustawienie. W takim ustawieniu jest praktycznie niemożliwe trafienie Cię z artylerii. A jeśli wyjedzie na Ciebie wiele czołgów wodą, możesz być skutecznie wspierany przez nasze czołgi z innych pozycji:

http://img62.imageshack.us/img62/3025/shot264.jpg
http://img40.imageshack.us/img40/8437/shot265.jpg

Minus tego ustawienia jest taki, że ciężko jest trafić czołgi, które jadą głębiej na wyspie. Dopiero gdy przeciwnik podjedzie bliżej, można trafić w bok:

http://img829.imageshack.us/img829/3286/shot266.jpg
http://img148.imageshack.us/img148/3000/shot267.jpg

Alternatywne ustawienie, nieco dalej w wodzie. Jeśli się tutaj ustawisz, wystarczy tyle, że wykrywasz dość wcześnie cele, gdzie arta może spokojnie trafiać, jeśli tylko się wychylą:

http://img696.imageshack.us/img696/1937/shot252.jpg

Jeśli z dolnej wyspy wychyla się czołg, także możemy go trafić. Polecam w takim przypadku schować przednią płytę i ustawić ją w kierunku kryjącego nas kamienia, lekko wystawiając tylko boczny pancerz. Mniej więcej tak:

http://img193.imageshack.us/img193/7690/shot253.jpg

Stąd mamy też lepszy widok na czołgi podjeżdżające pod wyspę:

http://img809.imageshack.us/img809/8012/shot254.jpg




Numer 16:

Miejsce przy skałach, między wyspą, a bazą. Bezpieczny obszar nie jest duży, więc to dość niebezpieczne miejsce. Poza tym, jeśli arta jest w lewym dolnym rogu, nie można się bezpiecznie schować, więc wtedy najlepiej przestawić się w pozycję nr 1 lub 15.

Zadaniem czołgu z tej pozycji, jest wspieranie obrony, jeśli od strony wody atakuje kilka czołgów.Polecam ustawić się w ten sposób, by ukryć przednią płytę pancerza, wystawiając lekko boczny pancerz, pod odpowiednim kątem (duża szansa że przeciwnik zrykoszetuje):

http://img402.imageshack.us/img402/2339/shot2821.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/9430/shot283.jpg

Jeśli ustawisz się z lewej strony skał, narażasz się na strzał z artylerii, ale możesz także sprytnie trafić przeciwników, nie wychylając kadłuba czołgu. Można próbować trafić z zaskoczenia w ten sposób. Screen:

http://img825.imageshack.us/img825/1373/shot284m.jpg
http://img196.imageshack.us/img196/8845/shot285.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/2656/shot286.jpg

A tak trafia arta (najbezpieczniejszy obszar na czerwono):

http://img69.imageshack.us/img69/2715/kopiashot270.jpg

http://img534.imageshack.us/img534/3000/shot267.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/8602/shot268.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/7400/shot269.jpg
http://img718.imageshack.us/img718/3213/shot270.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/9034/shot271.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/5107/shot272.jpg
http://img560.imageshack.us/img560/553/shot273.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/2305/shot274.jpg



Arty , baza nr II:

W bazie nr II, alternatywne miejsce dla artylerii może być za budynkami na górze mapy. Artylerię w tym miejscu trudno wykryć, a można stąd ostrzeliwać np. obronę przeciwników w lewej dolnej części mapy.

http://img42.imageshack.us/img42/4439/kopia2shot097.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.worldofwrestling.pun.pl www.main.pun.pl www.guildblueice.pun.pl www.pirazyoko.pun.pl www.golf4.pun.pl